Home Redactie

Redactie: Ayman kan misschien nooit meer praten

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Terwijl de Britse Saira Faisal met haar tweejarige zoontje Ayman boodschappen aan het doen was, begon hij ineens hevig te bloeden. De peuter bleek een ontstoppingsmiddel te hebben gedronken waardoor zijn mond, slokdarm, maag en luchtwegen zwaar verbrand raakten.




Ayman zat in de kinderwagen, toen zijn moeder iets uit de schappen probeerde te pakken. „Toen ik mij weer omdraaide, waren zijn lippen paars. het bloed stroomde uit zijn mond,” zei Saira aan de Mirror. De 37-jarige moeder riep het winkelpersoneel op, om een ambulance te bellen. Het was de ergste dag uit haar leven. „Ik was doodsbang, ‘laat me alstublieft niet mijn zoon verliezen’, dat was het enige wat ik toen dacht.”

Haar zoontje lag een maand op de intensive care en daarna nog eens vijf maanden in het ziekenhuis. Inmiddels is het jongetje zes jaar, hij kan alleen eten via een sonde en de kans is klein dat hij ooit zelfstandig kan praten. Ayman en Saira communiceren via gebarentaal.

Saira heeft het zwaar, maar probeert nooit in het bijzijn van haar zoontje te huilen.  „Hij heeft al teveel meegemaakt, toch klaagt hij nooit, ik ben heel trots op hem.”

Het ongeluk gebeurde al in 2013, maar Saira sleept nu pas de fabrikant van de ontstopper en de winkel voor de rechter. Als de fles een kinderslot had gehad of als het product hoger had gestaan, dan was dit ongeval nooit gebeurd, oordelen Saira’s advocaten.




Saira hoopt met haar verhaal andere ouders te kunnen waarschuwen, zodat dit niet vaker zal gebeuren.
Bron: Metro

**
U kunt op onze Facebook pagina reageren op dit artikel. Uw mening, advies en/of power stellen wij zeer op prijs. Wilt u een verhaal of familiebericht plaatsen? Stuur het naar [email protected] en wij publiceren het gratis.