Home Redactie

Redactie: Slaapkamer in brand door telefoon in oplader

Toen de 15-jarige Engelse Caitlin Rae Durant midden in de nacht wekker werd, schrok ze zich dood: haar hele slaapkamer stond in brand. De reden van de brand? Ze had haar telefoon ’s nachts op haar bed aan de oplader gedaan.




Het meisje wist gelukkig te ontsnappen aan de brand maar al haar eigendommen zijn vernietigd. Haar gezin moest het huis ook nog eens 6 maanden verlaten voordat het weer opgeknapt was.

De lader van de iPhone van Caitlin was die nacht in brand gevlogen. Het meisje had haar telefoon tijdens het laden op bed gelegd, waardoor de telefoon oververhit raakte en uiteindelijk in brand vloog. De slaapkamer van Caitlin stond binnen de kortste keren in brand. Volgens Gemma, Caitlin’s moeder, is alles in huis verwoest door de hitte en rook-en waterschade. ”Niks kon meer gered worden.

De foto’s van haar slaapkamer worden nu door de brandweer gebruikt als een waarschuwing naar andere mensen.”Doe je lader uit en haal hem uit het stopcontact voordat je naar bed gaat,” zegt Stuart Millington van de politie in Wales. ”Laat items nooit zonder op te letten voor een langere periode aan de lader liggen.”

Deel dit bericht onder je vrienden want iedereen moet dit weten!
Bron: Libelle



**
Wilt u een verhaal of familiebericht plaatsen? Stuur het naar [email protected] en wij publiceren het gratis